tisdag 12 oktober 2010

Presentation

Becky det är jag det, och jag bor i Umeå med min sambo. Jag läser sjunde terminen på Juristprogrammet till vardags och på min fritid spelar jag trombon och pysslar. Jag är född och uppvuxen i Skellefteå och hoppas på att kunna flytta längre norrut i framtiden.

Vad kan jag då förväntas skriva om
?
Historiska kläder av olika slag kommer att tillverkas och skrivas om här, vikingatiden är mitt primära intresseområde. Det kan även hända att jag syr andra saker än medeltidskläder. Jag tillverkar även saker av garn såsom nålbundna sockar och vantar och stickar halsdukar och sjalar. Vissa trähantverk kan även tänkas dyka upp när jag har besökt snickeriet i Tällberg och i vinter tänkte jag börja med läderhantverk.

Och Kikki då? Ja, det är en mystiskt typ som bor i ett laglöst land som heter Uppland. Där lär hon sig saker, mest om etanal, men även smittskyddslagen och ugglor. Hon har dille på ugglor, och Mr Darcy. Det hantverkas i olika form, stickas för mycket och smids för litet. Det är inte allt man hinner med mellan jobb och skola.

Och ofta längtas det tillbaka till norrland. Till blåbärsskogen och fårhagen och hästryggen. och till fina sågen i snickerit.
Men som hon alltid brukar säga "Man får snickra i soffan. Så länge inte mamma är hemma."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar