tisdag 22 november 2011

Planerade klänningar åt mig!

Det finns så mycket roligt att sy och jag har så mycket fint tyg i min tyghylla.

Nuvarande projektet är en Euraklänning i rött ylle, jag har en meter kvar på raksömmarna sedan är det dags att fälla och fålla. Den sys helt för hand i krapprött kläde. Klädet kan du se i bilden till höger. Jag blev kär i tyget och köpte rätt mycket trots högt pris och tillsammans med det gröna av samma kvalitet (som ligger snett ovanpå till vänster på bilden) ska det en dag bli en moy bog. Även den planerar jag att handsy, så kanske blir det att provsy en på maskin med något av mina billiga tyger (bildens nedersta hylla) efter att ha gjort en toall.

Det gröna som ligger till vänster ovanpå ett annat grönt och under ett grått tyg är också till en klänning. Det tyget köpte Joakim till mig, det är ett fantastiskt tunt 100% ylle som jag tänkt till en sommarklänning för de varmaste dagarna på Hägnan och i Visby. Den ska jag ha klar innan sommaren och kostar tyget 350 kr/m, ja då är det bara att handsy. 

Idag får jag jag mitt blå tyg som tillsammans med det gula ni ser just ovanför klädet jag just skrivit om ska bli en ny kampfrauklänning till mig. Även denna ska handsys så ni förstår att jag har projekt för en lång tid framöver.

Prio 1 är dock att skriva mitt examensarbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar