torsdag 24 november 2011

Kampfrauklänning

Jag har nu sålt min tidigare kampfrauklänning och planerar att sy mig en ny. Den gamla satt inte bra längre och det är roligare att sy nytt än att sy om. På bilden här bredvid ser ni Erica som är den lyckliga nya ägaren till den svart/röda klänningen. Jag är jättenöjd då den sitter jättebra på henne och jag vet att den kommer att komma till användning av någon som uppskattar den. Förutom en snygg klänning har hon även en jättemysig byggnadsvårdsbutik som jag tänkte passa på att tipsa om. De har en webshop men det trevligaste allternativet är att åka dit, helt klart värt en biltur. Webadressen är http://www.pitebyggnadsvard.se/. Förutom byggnadsvård har de även heminredning, bland annat historiska glas och smide.
Till min nya klänning har jag införskaffat blått och gult ylle från medeltidsmode som ni ser på bilden här bredvid. Är någon sugen på en sewalong så kan jag ordna det. Skriv en kommentar om ni är intresserade.

1 kommentar: