onsdag 10 november 2010

Storleken spelar roll

Och smått ska de va
Säger jag som stickar en tröja på sticka 3.

Klar blir den inte, men det är nog inte stickans fel, hellre stickarens. Garnet är lin, det kanske jag skrev, oförlåtande och stumt, så vart fel man gör syns, men vackert. Vilken lyster! Stickfastheten är ju också ett sånt där problem som man oftast bara kan strunta i, men inte med det här garnet, och inte när man stickar hela plagg. Det blir nog att byta sticka och experimentera lite mer så ska vi se var jag hamnar. I värsta fall har jag en julklapp klar lite sådär oväntat.
Men att det går långsamt är mest tiden. Att den inte finns. Det är jobb, hem sova skola jobb, och bara runt runt i samma spåriga nyfallna slask. Inte ens nysta garn hinner jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar