lördag 20 november 2010

En hantverksnörd flyttar

Vi ska flytta till hus, där jag äntligen kommer att få ett syrum (visserligen kombinerat med kontor men dock ett syrum). Efter att i går packat 10 banankartonger var större delen av böckerna, alla tyger och de flesta garner nerpackade. Flyttlasset går på torsdag och jag borde inte bli klar med min stickning (en halsduk som stickas på längden på stickor 7) men tänk om jag råkar få ett il och vill sy med tyger som är i en av kartongerna längst ner i högen? Eller om jag blir klar med halsduken och behöver ett nytt hantverkspojekt innan dess? Mest troligt är det nog bara att inse att det inte kommer att finnas så många timmar att hantverka under flyttandet.



Vi kom nyss hem från huset där vi har fått instruktioner på värmeanläggning och maskiner. Det ska bli grymt kul att ha mer utrymme, samt ett riktigt kök med mycket arbetsyta. En detalj som jag ser mycket fram emot är jacuzzin, tänk att ta ett bad med tända ljus och ett glas vin på fredagkvällen.


/Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar