fredag 30 september 2011

Prisexperiment


Jag tog det ett steg längre än i förra inlägget, jag lade ut en klänning för 3 000 kr. Än så länge har ingen sagt "men herragud vad dyrt, så mycket kan du ju inte ta". Men kanske tänker ni det? Jag tycket själv att klänningen är toksnygg men den sitter för löst och det är så mycket roligare att sy nytt än att sy om. Materialet till en klänning av denna sort går på ungefär 900 kr.

Ibland är det bra om man håller inne med det man tycker men gällande detta vill jag veta vad ni tänker. Prissättning är svårt och jag vill veta vars gränserna går, åt båda hållen. Kommentera gärna inlägget, det är okej att tycka.

7 kommentarer:

  1. Jörgen Gramse Sandman30 september 2011 kl. 13:24

    Jag tycker 3000 är för billigt.

    SvaraRadera
  2. Vad skulle du säga var ett lämpligt pris?

    SvaraRadera
  3. Jag skulle aldrig betala 3000 för en klänning, men lätt för en båge eller rustning. Varför? För att jag kan göra klänningen själv, men inte de andra delarna. Värdet på klänningen tycker jag är upp till dig att bestämma, och sedan debattera för. Grundad på historiska efterforskningar, handsydd, bra kvalite på material osv. Jag tycker ditt erbjudande om att delbetala var bra, kanske tom att erbjuda ett hantverk som delbetalning för intresserade? (vävt tyg, skinnskor mm) Men för dyrt? Varför skulle du kunna värdera ditt eget arbete för högt? det värsta som kan hända är att ingen köper...(iofs, hade du sagt 30 000 hade jag börjat undra)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker priset låter rimligt, men vore jag köpare skulle jag vilja ha bättre och mer detaljerade bilder för att ens fundera på att köpa en så dyr klänning :)

    SvaraRadera
  5. Fler och bättre bilder var ett bra förslag, får kanske ta och fixa det nästa vecka.

    SvaraRadera
  6. Nu finns det ett inlägg med fler bilder, ta gärna en titt :)

    SvaraRadera